tisdag 29 december 2015

Antiinflammatorisk soppa

Hittade denna soppa på nätet. Kanske fler än jag som har problem med inflammationer i kroppen. Har slutat helt med vete och gluten nu. Kroppen sa ifrån på skarpen till slut. Äter jag bara litegrann så får jag astma direkt. Tack kroppen säger jag, för att du hjälper mig att krossa egot och alla mina vanor som inte är gynnsam för mig.

6 dl vatten, 2 finhackade vitlökar, 1 cm färsk ingefära hackas fint. lite chiliflakes, 1 vegetarisk buljongtärning. Koka upp. Strimla lite vitkål och lägg i samt broccoli buketter. Koka i 15 min.

Häll i 1 tsk fisksås eller tamari. Lägg i 1 portion risnudlar. Dra av kastrullen från plattan och låt stå under lock i 3 min (eller enligt koktiden på förpackningen för nudlarna).

Lägg upp färsk bladspenat på tallriken. Slå över önskad mängd av soppan och pressa över en klyfta lime.

Smaklig måltid!

Ulrica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar